***متقاضیان می توانند با شماره تلفن گویای 1670 و با وارد نمودن شماره داخلی با واحد یا کارشناس مربوطه تماس حاصل نمایند***  
تعامل آموزشهاي مهارتي و اشتغال با همكاري فعالان فناوري اطلاعات و ارتباطات در گيلان
زمان درج : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي ساعت ۱۶:۴۴ تعداد بازدید : 533 نسخه چاپی

تعامل آموزشهاي مهارتي و اشتغال با همكاري فعالان فناوري اطلاعات و ارتباطات در گيلان

محمد حسيني، مدير كل آموزش فني و حرفه اي گيلان، در سومین نشست هم انديشي تعامل آموزش هاي مهارتي و اشتغال كه با حضور فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان برگزار شد، گفت: امروز آموزشهاي مهارتي كارجويان بايد به گونه اي هدفمند شود كه آموزشهاي فني و حرفه‌اي منجر به اشتغال گردد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي گيلان، در این نشست که از سلسله نشست های هم‌انديشي تعامل آموزش هاي مهارتي و اشتغال مي باشد، با حضور محمد حسيني، مدير كل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان، سعید زاهدی، مدیرفناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان، فرزاد توكلي، مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات استان و همچنين  عليرضا آكوشيده، معاون پارك علم و فناوري استان گيلان با تشریح اهداف، برنامه ها و چالش ها، فرصت تبادل نظر را در اختیار فعالان استارت آپی قرار دادند.

در این نشست محمد حسيني، مدير كل آموزش فني و حرفه اي گيلان گفت: بانک اطلاعات کارآموزان با هدف معرفی این افراد به صاحبات کسب و کار رونمایی می شود که می تواند به صاحبان کسب و کار در جذب نیروهای مورد نیازشان کمک کند .

وی با تشریح فعالیت های آموزش های فنی و حرفه ای در گیلان گفت: در زمان حاضر، 21 مرکز دولتی ، 153 کارگاه ثابت در مراکز دولتی، 215 مربی شاغل در بخش دولتی، 628 موسسه کارآموزی آزاد فعال فنی و حرفه‌ای با دو هزار و 226 مربی شاغل در این موسسه ها در استان فعال است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان این که سالانه 46 هزار نفر دوره آموزش های مهارتی ارائه می شود، اظهار داشت: این آموزش ها در حوزه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی به علاقمندان ارائه می شود .

وی در ادامه سخنانش با تشریح وضعیت موجود خاطر نشان کرد: ناکارآمدی آموزش های رسمی در حوزه اشتغال، ارائه آموزش های غیررسمی گسترده اما پراکنده توسط دستگاه های اجرایی متعدد و نبود امکان سنجی اثربخش آموزش ها به دلیل پراکندگی از موارد وضعیت موجود است .

حسینی بیان داشت: مشاهدات حاکیست که به دو دلیل آموزش های مهارتی تاکنون اثربخشی لازم را نداشته اند؛ یکی بهره وری پایین در بخش های مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی و دیگر این که اشتغال از مسیر آموزش های مهارتی نمی گذرد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با طرح این سئوال که چگونه فرصت های شغلی فعلی و آتی را در استان شناسایی کنیم؟ اظهار داشت: در این باره شناخت نیازآموزشی واقعی بازار کار و گذر از نیازسنجی به نیازآفرینی بایستی مورد توجه قرار گیرد .

وی با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی و با سووال این که چگونه اهمیت آموزش های مهارتی منجر به اشتغال را در جامعه ترویج و تبلیغ کنیم، خاطر نشان کرد: در این باره پوشش فراگیر حتی اقشار آسیب پذیر جامعه و ساماندهی آموزش های مهارتی با همکاری تمامی فعالان بایستی مورد توجه قرار گیرد .

حسینی با بیان این مطلب که آموزش های مهارتی بایستی مستمر باشد که در زمان حاضر اینگونه نیست، تصریح کرد: ارتباط بعدی و مستمر با کارآموزان دوره های مهارتی، شناسایی مستمر نخبگان مهارتی و محتواهای آموزش نوین، بازاریابی و فروش کالاهای تولید شده در کارگاه های آموزشی و تعامل آموزش مهارتی بین المللی به خصوص با کشورهای همسایه از ضرورت هاست .

شايان ذكر است در این نشست توانمندی های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود امور آموزش های فنی و حرفه‌ای منجر به اشتغال نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ ارائه چالش های مهارتی گیلان و دریافت پیشنهادات، نظرات و تحلیل های فعالان حوزه فناوری اطلاعات ، معرفی فرصت های موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ایجاد کسب و کارهای فناورانه از جمله محورهای این نشست بود.

برچسب ها : فني و حرفه اي

فراخوان های سازمانی
معرفی مراکز و دفترچه دوره های آموزشی
آموزش مهارتی در حوزه گردشگری
شبکه تجهیزات کارگاهی
مهارت آموزی در محیط کار واقعی
سایت قدیم
فیش حقوقی
سامانه استعداد یابی مهارتی
پیوند های سایت
سامانه ها
شوراهای فرهنگی ومذهبی